تولید فولاد ایران در جایگاه دهم قرار گرفت

تولید فولاد ایران در جایگاه دهم قرار گرفت

گام‌های توسعه صنعت فولاد ایران در طول سال‌های گذشته موفقیت‌آمیز بوده است. فولاد مبارکه همواره شرکتی توسعه‌گرا، فرآیندگرا، دانش‌محور، اشتغالزا، بومی‌گرا و مشارکت‌گرا بوده و دانش و تجربه‌ای که در فولاد مبارکه جمع‌آوری شد، از سوی زیرمجموعه‌های این شرکت در همه کشور گسترش یافت و ایران را به جایگاه دهم جهان در زمینه تولید فولاد رساند.

محمدیاسر طیب‌نیا در جمع کارکنان این شرکت، گفت: فولاد مبارکه در سال ۱۳۷۱ و قریب به ۳۰ سال پیش فعالیت خود را با ظرفیت تولید 2 میلیون و ۴۰۰ هزار تن برای تولید ورق‌های گرم و سرد آغاز کرد و طی این سال‌ها، همواره توسعه ظرفیت‌ها و تنوع محصولات جدید را در دستور کار قرار داده و امروز توانسته ظرفیت تولید خود را به 7میلیون و ۵۰۰ هزار تن برساند و در مجموع با شرکت‌های زیرمجموعه به تولید ۱۰ میلیون تن محصولات فولادی دست یافته است.

پیشرو در تامین انرژی

وی بااشاره به آخرین وضعیت نیروگاه تولید برق در فولاد مبارکه، تصریح کرد: نیروگاهی که عملیات اجرایی آن طی 5 تا ۶ ماه گذشته آغاز شده ، تا امروز بیش از ۳۵ درصد پیشرفت داشته و توربین‌ها و ژنراتورهای آن در حال نصب است. تمام اینها، اتفاقات و افتخارات ارزشمندی است که فولاد مبارکه را به نماد اقتدار ملی، مقاومت و پشتیبانی در زمان جنگ و تحریم، خودکفایی و بومی‌سازی، اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و دانش و فناوری تبدیل کرده و امروز ما می‌خواهیم این صنعت را به نماد رشد و توسعه تبدیل کنیم.

نباید ارزش‌های فولاد مبارکه زیر سوال برود

طیب‌نیا گفت: فساد سیستمی با فساد در سیستم متفاوت است؛ به‌دلیل نفوذ و حضور برخی افراد سیاسی، طی سال‌های گذشته با فسادهایی مواجه بوده‌ایم، اما با فساد سیستمی مواجه نبوده‌ایم؛ فولاد مبارکه دارای شفاف‌ترین سیستم بین شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور است، به‌عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه، امکان ندارد، بتوانم اقدامی انجام دهم یا مبلغی پرداخت کنم که محرمانه باقی بماند. باید شفاف باشیم و بنابراین یقین داریم که فساد سیستماتیک در ساختار فولاد مبارکه نیست، اما ممکن است در هر سیستمی فسادهایی باشد که ضروری است، با آن برخورد شود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  افتتاح وب‌سایت جدید شرکت بازرگانی توکا تدارک

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: آن چیزی که این روزها مطرح شده، مواردی است از یافته‌های تحقیق و تفحصی که در بازه زمانی مهر ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۴۰۰ صورت گرفته و باید توسط مراجع قضایی بررسی و برخورد شود و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم، اما نباید یافته‌های ارزشمند تحقیق و تفحص تبدیل به وسیله‌ای برای زیرسوال بردن ارزش‌های والای این مجموعه شود.

وی با بیان اینکه امروز میدان تولید خط مقدم جنگ اقتصادی و در این میان غلبه بر مشکلات رشددهنده است، عنوان کرد: یک توفان سهمگین اگر درختی در دل بیابان را نشکند، به‌طورقطع ریشه‌های آن را مستحکم خواهد کرد. مشکلاتی که پیش‌آمده هم، برای ما همین اثرگذاری را دارد، همان‌طور که در حمله سایبری خود را به‌سرعت بازیابی کردیم و به‌هیچ عنوان دیگر بار در آن سطح آسیب‌پذیر نخواهیم بود. فراز و نشیب‌ها و حملات مختلف هم همواره وجود داشته و به‌دلیل پرشتاب‌تر شدن حرکت فولاد مبارکه بیشتر نیز شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا