بازار فولاد در انتظار توافق

بازار فولاد در انتظار توافق

روز دوشنبه اکثر محصولات فولادی ثبات قیمت داشتند و شماری از شرکت‌ها نیز قیمت آهن را با کاهش قیمت اعلام کرده بودند. در حال حاضر اکثر بازارها در انتظار توافق هستند و تغییرات چندانی در نرخ محصولات خود اعمال نکرده‌اند.

بررسی نوسانات بازار آهن

نتایج برجام همه بازارها را در حالت سردرگمی فرو برده، بر همین اساس طبق آمار قیمت انواع ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی در اثر شرکت‌ها ثابت اعلام شد، همچنین نرخ روز ور سیاه و انواع نیز ثبات نسبی داشتند اما در چند کارخانه افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی نیز مشاهده شد.

اخبار مربوط به مذاکرات احیای برجام که در شرایط فعلی به مهمترین فاکتور اثرگذار در بازار تبدیل شده است، حاکی است که دستیابی به توافق بسته به تصمیم آمریکا است. آنطور که از اخبار و گزارشات برمی‌آید سه موضوع محور اختلافات ایران و ایالات متحده است که شامل این موارد می‌باشد: 

  • رفع تحریم‌های ایران
  • عدم دخالت آژانس در مسائل پادمانی
  • بازگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران

قیمت ناودانی ایرانی و نبشی در اغلب شرکت‌ها ثابت اعلام شده است، همچنین قیمت روز پروفیل و انواع لوله‌های داربستی، گازی و … نیز به تبعیت از فضای کلی بازار بدون تغییر قیمت عرضه شدند. قیمت روز تیرآهن روز گذشته عمدتا ثابت اعلام شد، به طوری که در بخش کیولیی حدود ۵۰۰ تومان کاهش داشت و در بخش شاخه‌فروشی حدود ۱۰ الی ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت را مشاهده کردیم، اما در برخی مبادی فروش قیمت‌ها ثابت اعلام شد.

اما در واکنش به آن مقامات اروپایی این درخواست ایران را سختگیرانه خواندند و رسانه‌های داخلی نیز توافق بدون تضمین را تکرار خسارت محض تلقی کردند.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید:  سرگردانی قیمت در بازار آهن

با این حال تا زمان انتشار خبر رسمی درین‌باره احتمالا دلار کف ۳۰ الی ۳۱ هزار تومان را حفظ کند. اما در کل به نظر می‌رسد در یک ماه آتی اوضاع به همین منوال باشد یعنی بازار در حالت انتظار و معلق خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا